poniedziałek, 2 lutego 2015

Puszyste naleśniczki z miodem, gruszką i czarnuszką.






Na hasło: "naleśniki" Niejadek pierwszy biegnie do kuchni i krzyczy: "ja krenciem, ja krenciem!" No i kręci po swojemu ciasto na naleśniki. Ale muszę przyznać, że całkiem smacznie mu to wychodzi. Wczoraj razem z Mamą pokręcili, pomieszali, poczarowali i zaserwowali mi śniadanie do łóżka. Miałem wspaniałą pobudkę. Nie nie miałem urodzin, ani nic takiego. Po prostu miło zacząłem dzień.





"A co to, to czarne?" zapytałem, od razu. "Czarnuszka" odpowiedziała Mama. Wypaliłem od razu: "Nie będę, tego jadł!" Mamie chyba zrobiło się przykro, a mnie trochę głupio. I zjadłem tego trochę. I całkiem dobrze smakowało z miodem. Nawet smaczna ta czarnuszka. Zawsze jakieś nowe doznania smakowe, w końcu trzeba poznawać świat na różne sposoby. O czarnuszce możecie poczytać sobie w wikipedii






Składniki na placki:

  • mąka (My uwielbiamy wrocławską od Lubelli, bo po niej naleśniki są puszyste, ale możecie użyć jaką tam macie w szafce)
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • dojrzała gruszka, albo gruszka ze słoika (niektóre babcie potrafią takie pychotki wkładać latem do słoika, aby zimną można było sobie podjeść)
  • odrobina miodu najlepiej płynnego, ale jak wasz się scukrzył wystarczy go lekko podgrzać w garnuszku lub mikrofalówce
  • czarnuszka do posypania 
  • olej rzepakowy do smażenia (ma zdrowe dla naszego mózgu kwasy omega)

Wykonanie:

Jajko trzeba roztrzepać i dolać mleko. Wymieszać i dosypywać mąki, tak aby ciasto było lejące. Jak podniesiecie łyżkę do góry to nie może kapać ale ciągnąć się strużką. Niektórzy mówią na to "na nitkę" bo przypomina jak by łyżkę i miskę łączyła gruba nić. Możecie dodać do ciasta łyżkę oleju, albo podlewać olejem patelnię. Jak Wam wygodniej. To znaczy jak wygodniej osobie dorosłej, która smaży naleśniki. Bo dzieci lepiej aby nie podchodziły do gorącej patelni z tłuszczem.

Mama smażyła naleśniczki na małej patelni, dlatego wyszły małe, ale Wy możecie usmażyć na dużej.

Gdy naleśniki będą gotowe ułóżcie na nich obraną i pokrojoną gruszkę, polejcie miodem i posypcie czarnuszką. Et voila! Pyszne śniadanko gotowe.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, będzie Nam miło jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz. Z góry ślicznie dziękujemy: Tadek i Niejadek